Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jackson Hole- noen som har erfaringer eller vet hvordan det er der?
#139060 23/03/2010 10:44 PM
Dalla Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei.

Jeg lurer på hvordan mulighetene for dyp pudderkjlring i jackson hole er, dropp muligheter, pudder til magen, og ikke oppkjørte løyper? anyone? smile

eller andre plasser jeg kan infri disse kravene?

takker for svar : )

mvh daniel

Re: Jackson Hole- noen som har erfaringer eller vet hvordan det er der?
Dalla #139061 24/03/2010 6:26 PM
Entusiast
Entusiast

har ikke vært der, men som en som har sett mange snowboardfilmer gjennom mage år vil jeg si at inntrykket er at det mildt sagt er muligheter for det du søker.

British Columbia
Dalla #139062 24/03/2010 8:54 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har hørt mye bra om Jackson men har aldri vert der selv, men jeg kan derimot annbefale en tur til BC, Canada. har vert der nå i vinter og det er helt fenomenale fjell der.Jeg var i Revelstoke,kicking Horse i Golden, og Topptur i Rogers Pass midt i mellom. Masse muligheter masse snø, Pillow lines, dropp, you name it. Reiser sansynligvis tilbake neste år med målsetning om noen dager i Retallack, som vistnok skal ha meget bra Catskiing

Dalla #139063 24/03/2010 9:07 PM
Dalla Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

hva kommer prisen på her da? smile siden du har vært der, og skal dit igjen, hvor og til hvilken årstid må jeg dra for å få perfekt skogskjøring med fine dropp, lite oppkjørt osv tiil en grei pris? har du gidda å lagt opp ei eksempelvis rute?

takk!

Revelstoke
Dalla #139064 25/03/2010 8:40 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

jeg fløy til calgary fra oslo. bestillte flybilett 3-4mnd i forveien med Air Canada, fikk tur retur bilett for 4100,-. Jeg leide bil fra calgary i to uker. betalte ca 9000,- for den.går helt sikkert an å få tak i billigere leiebil. eventuelt er det fullt mulig å bruke greyhound buss rundt omkring. billigste overnatting er Hostel. 40-70Dollars natta. Samesun Hostels finnes flere steder i BC. pluss at da blir du lett kjent med andre som er på farta i området. Jeg kjørte til Revelstoke og hadde base der. tror også at Golden er en bra plass å ha base. jeg reiste siste uka i januar og blei der til ut andre uka i februar. kjempefine forhold selv om det ikke kom noe særlig snøfall da jeg var der. Tar du med feller eller er i stand til å gå litt på beina er det massevis av fine områder å kjøre i selv etter at løypene innafor skiarea boundry er oppkjørt. jeg Tror perioden fra januar til midten av mars er den beste mtp snø. har vist kommet ca en meter snø nå siste uka så puddersesongen er ganske lang og relativt stabil. Er du klar for topptur er det masse muligheter. Men stor fordel å ha en kjentmann ellers må du være rimelig fjellvant og ha med kart og kompass. Mange som har tatt en wrong turn og havnet i feil dal for så å måtte overnatte i snøen og bli henta med heli. Jeg gikk topptur fra Rogers Pass som ligger langs Trans Canadian Highway. der er det en kjempebra turistinformasjon som gir deg tips og triks på hvor det er lurt å gå. langs veiene er det kontrollert rasutløsning med artillerikanoner og sprengning, så du bør undersøke at du ikke går inn i de områdene de skal skyte på.. he he. Fult mulig å få til en 2 ukers tur til ca 15000,- tror jeg. jeg brukte litt mere, men det gikk mye til bil og heiskort. skal du være der lengre en 2 uker tror jeg det kan lønne seg å kjøpe sesongkort hvis du kjøper det på forhånd. Jeg kjøpte stort sett todagers kort, det lå på ca 170dollars. med sesongkort får du i tilleg rabatter på andre skiresorts i området.

jackson er kongen av alle skisteder
Dalla #139065 26/03/2010 3:22 PM
Medlem
Medlem

hei

var i Jackson for 2 år siden og er noe av det beste du kan oppleve. snøen kommer rundt juletider og er bra hele sesongen. da vi var der kunne man kjøre en tur komme tilbake 2-3 x og fortsatt fet kjøring.vi var der da topp gondolen var nede, den er tilbake nåog bringer deg til toppen på 15 min.drops er det mange av og finnes mange bare du vil labbe litt. vil anbefale enten opp til toppen, kjør skiers right ut av anlegget og utforsk området, eller ta heisen til apres vous og kjør saratoga bowl, traversen er kjedelig men verdt det.man kan også kjøre baksiden, gå opp fra gondola summit over headwall men da bør man ha guide ;-) finnes stup du ikke vil kjøre ut i, stor fall høyde...ellers er en kort biltur til Teton Pass som gir deg sykt mange muligheter, noen går til ve på randonne men tror de fleste går opp til høyre, med ski på sekken-det gjorde vi, på toppen er det sweet hvile bule før man kjører ned. anbefaler kjøre med kjentfolk.Corbets couloir er grei å få med seg :-)videre kan man ta bilen til grand targhee, der er det visst mange drop muligheter og catski( vi var ikke der)

vi fløy til salt city, leiebil til Jackson Hole, 5 timer kjøring ca.i nærheten av salt lake er herlige steder som snowbird og alta :-) det enkleste er fly direkte til JH airport

vi bodde i byen ikke ved anlegget, mye billigere å bo enn i anlegget.

JH er verdt alle pengene !!

mvh bjørn erik Greenwhite.no

Dalla #139066 26/03/2010 10:02 PM
Dalla Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

og hva kommer denne herligheten på da? smile

hørest ut som en drøm
Dalla #139067 31/03/2010 11:36 PM
Entusiast
Entusiast

hvor mye ble denne svert så pene drømmen på da??

Dalla #139068 02/04/2010 10:46 AM
Fersking
Fersking

Hei!

Jeg var i jackson Hole i mars. Fantastisk sted. Fløy til JH. Du kan ta taxi til byen fra flyplassen for ca 300kr. Vi bodde i byen, men da er det en halvtime med buss til skianlegget. Den går regelmessig. Du kan også bo i Teton Village som er stedet skiheisene ligger. Jeg abefaler å bo i byen og vil gjøre det hvis jeg skal tilbake. Best utvalg i restauranter og barer der.

Vi fikk snø mens vi var der og hadde herlige dager. Fantastisk skikjøring. Men vær obs på at det er mange som er interessert i løssnøen, og det blir oppkjørt ganske fort i områdene nærmest heisene så du bør stå opp om morgenen. På baksiden av fjellet (Rendezvous Mountain) ligger det mange muligheter til god skikjøring. Det anbefales å bruke en kjentmann der siden det er endel områder der du kan bli "cliffed out". Området ligger innenfor Grand Teton national park og de ordentlige guidene har ikke lov å guide der. Du kan jo søke på "endless colouir" og "mile long colouir" og se hva du finner på nett.

Ellers var vi i Grand Targhee og testa catskiing. Fantastisk dag i masse løssnø. Det kostet 2400 inkludert buss fra JH. Anbefales på det sterkeste.

Billig blir dette aldri, da flybillett koster det den koster, du må ha overnatting og heiskort osv. Vi betalte omtrent som følger:Flyreise inkl transport til flyplass: 6500 Overnatting og heiskort: ca 4000(kanksje litt mer)Catski: 2400

I tillegg kommer mat, drikke og shopping. Det kan jo gjøres så dyrt eller billig som du vil.

Skriv gjerne en friflytmail hvis du vil vite mer.