Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Obsethed vs VCT Turbo
#138867 04/03/2010 11:43 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitter her og vurderer hvilke av de skiene jeg skal kjøpe. Kjører stort sett offpiste, men blir noe i løpe/park også. Er 175 og 65kg, og har kjørt aktivt alpint i 9 år. De 4 siste årene har det vært stort sett pudder/leking.kommer til å sette på randonne bindinger til bruk for toppturer også. Har hørt at obsethed er temmelig tunge. Vil det ha noe å si i forhold til park/pudder og mener dere de vil bli for tunge med en marker griffon binding?Har egentlig veldig lite kunnskaper om VCT Turbo, men fant et fint tilbud, og etter det jeg har lest foreløpig virker de ganske bra. noen som har erfaring med disse, evt. med randonne binding?Eller har dere tips til andre lignende ski?

Re: Obsethed vs VCT Turbo
Hallingen90 #138868 04/03/2010 11:51 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

mente marker baron ikke marker griffon

Obsethed vs VCT Turbo
Hallingen90 #138869 05/03/2010 9:56 AM
Medlem
Medlem

Hei

Vet ikke så mye om VCT Turbo, men mener å huske at den brukes av flere frikjørings-ess. Har et Fri Flyt hvor den er testet hjemme, kan jo sjekke når jeg kommer hjem. Angående Obsethed så er det en ganske myk ski og er nok ikke noen superski på hardt underlag, men til pudder/lek er den veldig bra.Sjekk ut denne: http://www.akaskidor.se/skidtest/2010/offpist/article509121.ece

Når du skriver randonnebinding, er det da Baron du mener, eller en ekte randobinding? Hvis det er en ekte randobinding som Dynafit, G3, Fritschi blir de kanskje litt veike hvis du fremdeles ser for deg pudder/lek/park. Om det blir for tungt kommer vel an på hvor langt du har tenkt å gå og hvor mye du har lyst til å slite. Hvis du har kjørt aktivt i 9 år burde du ha litt futt i beina, så på ikke så lange turer går det sikkert fint med Baron (hvis det var den du mente).

Johnny

VCT turbo
Hallingen90 #138870 05/03/2010 2:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

er den kjempeski til variert bruk. Tenker at du bør ha Duke/Baron hvis du skal bruke den i park og...

Bra tilbud her: www.bodoadventure.no

Hallingen90 #138871 05/03/2010 7:43 PM
Medlem
Medlem

Obsethed funker bra til alt!! overraskende bra på hard snø (tom med telemarkbinding), og en veldig leken ski... Litt tung, ja, men jeg bruker den til topptur...Oppsøk en butikk hvor du kan prøve demoski. En kompis av meg kjørte forresten med neste års Obsethed i Hemsedal i helga. Bredere enn i år, masse rocker og fortsatt myk! Har aldri sett en ski som blafrer så mye på hardt underlag før, men det var visstnok ikke no problem å kjøre med. Siden denne skia er så forandret burde det være mulig å gjøre gode kjkøp på årets modell snart...

Hallingen90 #138872 08/03/2010 8:09 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Da endte det med at jeg kjøpte Obsethed skia, som jeg kommer til å sette på Marker Baron. Endte på lengda 179. Så nå blir det heisen på onsdag og topptur på torsdag.

Tusen takk for tilbakemeldingene!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå