Sitat Espen M3:Jeg har nå i en halv vintersesong kjørt på Gotama 09/10 i 186cm med Duke og Scarpa Skookum. Dette inkluderer 6 toppturer på +/- 1.000 høydemeter.Jeg fikk bindingene montert freeride, altså -3Kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med hvordan disse skiene takler alt av underlag. Om det er pudder, skare, eller preppa bakke så funker de.Grunnen til at jeg ville ha bindingene montert langt bak er at mitt hovedpri er offpistekjøring. Og det fungerer iallefall kjempefint for min del.Lengde: Jeg er 182cm/78Kg og valgte 186cm. De passer meg veldig bra, for jeg greier å tørne dem greit i skogen også.. Du er 3cm/3kg mer enn meg... Det er jo ikke så mye. Min konklusjon: Du vil nok bli fornøyd med 186cm, men om du har litt krutt i beina så kan det muligens være greit å gå opp en lengde og.
Takker for godt svar!
Kan se ut som det blir 186, og muligens en mellomting mellom boot centre og freeride, om det lar seg gjøre.
Du har ikke problemer med at bakenden sklir ut med bakmontert binding?
Og har du peiling på hva "running length" på skia er? Siden det er rocker er den vel markant kortere enn på andre ski som er like lange..?Det har vel lite å si i pudder, men i bakke kan det kanskje spille en rolle...
Og enda et spørsmål til alle som har bestilt fra ütlandet til Norge, er det andre avgifter enn vanlig moms? Ingen tollgreier?