Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
freeride på kvitfjell
#138374 10/02/2010 8:13 PM
Ukken Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

noen som vet om det er noen bra off-pist runs å finne på kvitfjell? Eller må du vere gubbe med skjegg som har stått der i 35år for å finne det?

Gubbe med skjegg
Ukken #138375 11/02/2010 3:53 PM
Medlem
Medlem

Må helt klart ha vært der i mange år... ingen vits i å lete. Bruk heller tiden på å kjøre flest mulig preppa bakker.

hmm
Ukken #138376 12/02/2010 5:28 AM
Ukken Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

det jeg har hort se. men kjoerer heller i skogen aa doer enn aa kjoere preppa hele helgen

Ikke fullt så gammal!!!
Ukken #138377 13/02/2010 11:00 AM
Medlem
Medlem

For min del syntes jeg gamle gubber med skjegg som kjører pudderlinjer i skogen er noe av det kuleste å treffe på i en skibakke!!! Når det gjelder kvitfjell trenger du ikke lete lenge for å finne urørt snø, du skal egentlig være ganske lite kreativ eller ganske skvetten hvis du ikke tør skli ut fra de maskinpreppa spora og inn i den morosamme snøen! De aller beste linjene krever selvfølgelig et gram med lokalkunnskap, men slik er det over alt. Kvitfjell har mange traseer som ikke blir preppa, så etter snøfall er disse alltid artige. Ellers må nevnes skogen mot vest fra fjellheisen, eller mammuten fra samme utgangspkt. MEN: på indre østlandet vil du aldri finne Chamonix- tilstander...God tur

Tja
Ukken #138378 13/02/2010 11:28 AM
Entusiast
Entusiast

Etter min mening er Skeikampen og Hafjell hakket bedre enn Kvitfjell for offpiste i denne regionen. Men det finnes.

HÆÆÆÆ??????
Ukken #138379 13/02/2010 7:00 PM
Medlem
Medlem

Sitat KriM:Etter min mening er Skeikampen og Hafjell hakket bedre enn Kvitfjell for offpiste i denne regionen. Men det finnes.

<p></p>
Skeikampen, ja... det er en helt annen historie. Men å mene at Hafjell har mere frikjøring å by på enn Kvitfjell er for dumt. Så for de som leser dette for å få info til neste skitur, se bort fra sitatet over. Det er bare tull, tull, tull. Tror ikke denna figuren har hatt så mye som en stålkant i nærheten av Ringebu`s stolthet... på hans vegne: beklager!

Joda
Ukken #138380 13/02/2010 9:44 PM
Entusiast
Entusiast

Stått mye i alle anleggene jeg, men må vel innrømme at jeg er mer kjent på Skeikampen og Hafjell. Sliter med å finende fine Off-ostemuligehtene på Kvitfjell. I steden for å være så j*vlig spydig kan du vel heller svare på trådstarters ønske om info om hvor? Eller vet du det ikke selv? Bare stor i kjeften? Jeg opplever at er man ikke på Kvitfjell rett etter snøfall er de fleste fine stedene oppkjørt, mens på Hafjell kan jeg forsatt finne fine traseer i skogen på toppen.

Vit hva du kommenterer
Ukken #138381 14/02/2010 10:08 AM
Medlem
Medlem

Beklager hvis du oppfatter meg spydig, men jeg fatter ikke at det går an å kommentere noe man åpenbart ikke har oversikt over. Joda, jeg vet at du kan finne smålinjer fra Hafjelltoppen, og har sikkert kjørt alle disse utallige ganger både du og jeg. Har hatt det mye moro der jeg, men dette er mer som akebakke å regne sammenliknet med Kvitfjell. Jeg ga tips om toppen av slepheisen på Kvitfjell (fjellheisen), gå rundt toppen på østsida og kjør enten mot øst ned mammuten mot krystallen, eller skogen mot vest helt til bunn. Fra startbua på utfortraseen kan du kjøre skiers right, vrenge inn Wintherhogget, midtvegs nede vrenge inn til Super- g, er aldri preppa der. Fra øvre stolheis kan du gå 50m nord, og skli ned mot nord, etter hvert velge mange "mellomtraseer" som ikke er preppa. Det er heller ikke vanskelig å finne fete pudderlinjer hele vegen fra toppen av anlegget og helt til bunn både mot vest og mot øst. Vil du gå litt er også Kvitfjellet å anbefalle... Resten må dere lete fram selv. Så igjen, påstanden om at Kvitfjell ikke har mye å by på blir bare for dumt (iallfall hvis det er Hafjell og ikke Chamonix du sammenlikner med).

heine har rett
Ukken #138382 14/02/2010 12:00 PM
Fersking
Fersking

kvitfjell er uendelig mye bedre enn hafjell på frikjøring. enkelt og greit.

Flotte off-piste løyper
Ukken #138383 14/02/2010 2:59 PM
Fersking
Fersking

Som det nevnes, er det ikke vannskelig p finne puddertraseer utenfor allfarsvei i Kvitfjell. Skal dit i helga, og da skal jeg nok finne frem igjen til den "hemmelige" linjetraseen som går helt fra toppen og ned til bunne av bakken. Oi, oi hvor jeg gleder meg.

Detaljer
Ukken #138384 14/02/2010 6:33 PM
Medlem
Medlem

ok, her begynner vi å gå en del på detaljer, og er ikke helt sikker på om det er riktig å avsløre "hemmelighetene". Vestsida er enkel fra topp til bunn, østsida er mer oppdelt. Til mellomstasjonen er allerede beskrevet, til bunnen kjenner jeg et par varianter (den beste har jeg enda ikke prøvd, nord for heistraseen, på jorder... skal visst være enorm, med utgangspkt fra vegen ned fra krystallen). Har ofte kjørt skogen nord for Russi, så videre på jordet under heisen, og deretter skiers right ut av jordet og valgt skogsbilveger til bunn. En mer konservativ variant som ofte funker bra er latterlig enkel: kjør i kanten av løypa hele vegen ned, helst høyre side. I hengene er det alltid pudder på utsiden av gjerdene! Ulempen er at det ofte er harde kunstsnøklumper der. Som alltid er det snøen som avgjør, men her er det gode muligheter for linjer fra topp til bunn!!! Go Powpow!!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå