jeg har både Obsethed 179cm (mine "allround ski") og Armada JJ 175cm - mine randone ski. Veldig bra ski men helt annerledes:-)
Obsethed er mye mer stabil enn Armada. Armada er mer leken og svingvillig i pudder enn obsethed. Obsethed liker best litt lengre svinger og tåler mer fart enn Armada jj...Oppkjørt snø: jeg liker best obsethed. Carving? Jeg synes Obsethed er mye bedre enn Armada jj: Armada har stor rocker både fram og bak - kjennes VELDIG kort og ustabil - som å kjøre på snowblades.
Armada: perfekt til skogkjøring, bra for toppturer: lett, veldig leken i pudder, veldig svingvillig (på hard snø - altfor svingvillig), ekstremt lettkjørt.
Obsethed: skikkelig allround ski - fungerer på alt, best ski i oppkjørt snø og vanskelig snøforhold, bra lange svinger i pudder, bedre kantgrepp i _isete_ løyper enn Armada (testet i forrige uke i Mayrhofen på grønn is;-)), lettkjørt men ikke så lettkjørt som Armada JJ - liker mer fart enn Armada. I slusj, vårsnø i preparerte løyper - som storslalom ski.
ja, ja, nå må du velge selv hva som passer deg best;-)