Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Batteridrevne varmesåler
#138141 02/02/2010 8:27 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg sliter med kalde føtter og har bestemt meg for å kjøpe batteridrevne varmesåler.

Er det noen som har erfaringer med forskjellige merker og modeller? Hvilke fungerer bra og ikke? Fordeler og ulemper.

Har skjønnt at de ligger mellom dyrt og snott dyrt så er interessert i tips som kan hjelpe meg å gjøre et godt kjøp!

Term-ic
Styrmann #138142 02/02/2010 9:32 AM
Fersking
Fersking

Jeg har fått samme problem, noe som egentlig skyldes dårlig blodomløp i tær. Første tegn på aldersomssvaket? Varemesålene kurerer da symptomer, men ikke selve problemet. Uansett er sålene (batteriene) dyre, men gode. En svakhet er at fester til batterier ikke følger med. Feste i powerstrap er problematisk, da batteriet kommer i konflikt med spenner. Alternativ er et adapter som løfter batteriet over spenner(bestilte fra VPG) eller fastskruing bak på skoa. Dette blir uansett ganske klumpete, spesiellt dersom spenner skal åpnes mellom hver tur.

Jeg kom senere over forlengelseskabel (120 cm). Denne har jeg innenfor buksene og kan ha batteri i lomma eller på belte. Litt knot når du kler på deg, men funker mye bedre ellers. Kjenner ikke mye til ledningen. Batteriet kan stå på hele dagen uten problemer.

Re: Batteridrevne varmesåler
Styrmann #138143 02/02/2010 8:53 PM
Fersking
Fersking

Term-ic fønker som fjell. Kjøp med forlengelseskabel ja! Varme batterier holder lengre enn kalde. Så slepper du og å miste batteriene når de henger og slenger i støvlene.

Styrmann #138144 03/02/2010 12:18 AM
Entusiast
Entusiast

Varmesåler er som julaften og 17. mai ganger 10. Minst.

MEN:Akkurat nå har Therm-ic problemer med li-ion-batteriene sine. I likhet med veldig mange andre har Kathrine og jeg hvert vårt sett hvor alle batteriene har konka. Etter få dagers bruk.Det er visstnok erstatningsbatterier på vei, men det virker som de er tatt på senga her.

Jeg har i tillegg eldre Hotronic hvor batteriene også har konka. Dette er ikke li-ion-batterier.

Conformable skal komme med varmesåler, men erfaringsmessig kan det være risky å hive seg på første generasjons utstyr.

Jeg anbefaler tilpassa såler i kombinasjon med varme.

Svar
Styrmann #138145 03/02/2010 8:29 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for tipsen!

Er det noen modeller ifra term-ic som er bedre enn andre?

Alternativ til Term-ic?
Styrmann #138146 07/02/2010 5:08 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Er der noen som vet om man får tak i lignende såler i Norge?

http://www.everyspaceheater.com/asp/show_detail.asp?sku=IND1005

Jeg bruker special innleggssåler og kan derfor ikke bruke Term-ic

Styrmann #138147 07/02/2010 7:12 PM
Entusiast
Entusiast

Totaaaalt på sida, men. Eg sleit med fryktelig kalde føtter før. Testa ut behandling med akupunktur og problemet forsvant for min del. Seff frys eg på beina enda til tider med det er ikkje plangsomt lenger.

Kanskje verdt å teste..hahaha:wink

Styrmann #138148 08/02/2010 8:26 AM
Fersking
Fersking

Farsø: Therm-ic har både ferdige såler med varme/strøm, samt varmeelementer som kan festes og limes på hvilken som helst såle. Jeg bruker sistnevnte.Varmelementet festes under tåballen, så med mindre sålene dine er spesielt bygd opp akkurat der så burde det går greit vil jeg tro.

Har dog litt problem med at powerknappen på batteriene i blant stiller seg mellom to knepp/nivåer, slik at de skrur seg av. Det er 3 nivåer, men ikke noe markert "knepp" mellom de som låser skyveknappen i rett posisjon. Noen andre med samme problem?

Sidas
Styrmann #138149 08/02/2010 1:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Niks, Conformable er et av merkene til Sidas. Men Termic er ikke under Sidas. Conformable her riktig nok hatt et samarbeid med Termic ( laget såler med varmeelementene til til termic). Men fra og med neste år kommer Conformable med nye og bedre elementer ( større, tynnere og mer fleksible) samt egne batterier som også skal være mer pålitlige enn Termic!

Styrmann #138150 09/02/2010 2:21 PM
Medlem
Medlem

Har kjørt med Therm-ic sine varmesåler i flere uker nå, og de fungerer strålende! Jeg har den sålen som er ergonomisk utformet etter foten, ikke den kjipeste sålen til Therm-ic. Anbefales.

Takk
Styrmann #138151 11/02/2010 9:50 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for hjelpen!

Skall gå å hente sålene på posten i dag, blev volcano thermic såler med term-ic supermax+ batteri og ekstra lang ledning.

Styrmann #138152 12/02/2010 12:03 AM
Medlem
Medlem

de små hvite batteriene til therm-ic (er det lion-pack de heter tro?) med stort, rødt lys på har en dårlig lodding i seg som har en tendens til å løsne etter korttids bruk. men de litt større grå therm-ic batteriene supermax- powerpack er solide og bra.

HeatFactory
Styrmann #138153 12/02/2010 11:50 AM
Fersking
Fersking

Sliter veldig med kalde føtter, og har hatt termic i mange år, men de lever bare sitt eget liv og fungerer ikke optimalt i det hele tatt. Har derfor kjøpt 120 par engangs tåvarmere fra HeatFactory som jeg legger oppå tærne utenpå sokken. Varmen holder i 6+ timer og jeg synes det er helt optimalt. Det er virkelig å anbefale, slipper ledninger som gnager, batterier som henger seg opp, ikke fungerer og er i veien på skoen. Engangståvarmerne til HeatFactory har klister på ene siden, så de henger på sokken også. smile

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå