Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
G3 Onyx på Rossignol S7
#138057 29/01/2010 1:50 PM
donnie Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har gått til innkjøp av Rossignol S7 og har lyst til å bruke de til topptur når det er drømmefohold, men mest i utenfor løypa i anlegg. Vet at de fleste anbefaler Baron eller Duke på så brede ski til slikt bruk, men det blir TUNGT. Skia veier nesten 2.4 pr ski, så jeg har lyst til å presse vekta med Onyx eller Dynafit.VPG anbefaler Onyx over Dynafit på så brede ski, uten at jeg vet hvorfor. Har selv brukt Fritshi i noen år, men syns det er for mye "slark" i bindingen.

Så det jeg lurer på er om jeg kan dra på litt i bakken, utenfor og på topptur med en Onyx og S7 setup?

Jeg 77 kg kjører ikke så voldsomt hardt, ingen store dropp, men det blir jo noen mindre flaksere i ny og ne.

Setter voldsomt stor pris på alle tilbakemeldinger, da jeg har saumfart alle forum i inn og utland etter info om G3 Onyx på brede ski. Og om disse bindingene kan brukes til å dra på litt både her og der.

Må ta med at jeg aldri har brukt Dynafit heller så jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til tech bindinger.

jajaj
donnie #138058 29/01/2010 9:35 PM
Medlem
Medlem

Har brukt Dynafit en stund, den funker greit. men når jeg begynte å dra litt på og droppe mer, ble den for "svak" hadde da TLT speed.Tror det ville funket bra med onyx på skia siden du er relativt lett, og ikke kjører alt for hardt:)

Onyx og fete ski
donnie #138059 01/02/2010 7:24 PM
Fersking
Fersking

Har 10 dager på Volkl Kuro og Onyx, med Dynafit Titan. Har ikke så mye å sammenligne med, men har fungert prikkfritt for meg. Ulempen er at skistopperne ikke er brede nok i utg.pkt, og må bøyes ut (midtbredde 132 mm). Så lenge bindingen er riktig innstilt, løser den ut når den skal. Ikke opplevd noe slark eller ufrivillige utløsinger. Er kjørt både i hardt preppa bakke, fokksnø, 30-50 cm løssnø og slush.