Pjotergeist: måten salomon, og neversummer har laget sine multiplesidecuts ( og sikkert flere) er for å få samme effekt som magnettracion ved at det blir en forhøyning hvert sted de forskjellige innsvingene møtes. Og nei alle taper brett et ikke progressive. Progressivt innsving er i teorien to innsving satt samme . Buen fra nose til midten har en radius og midt til talen har en. Kjører idag bataleon undisputed 163 .

Dutti: håper virkelig Furberg funker bedre enn kidwell fra 80 tallet i løypa, men ser sammenligningen . Var vel litt sånn jeg trodde, ser på Furberg siden på Facebook at Daniel sier her at dette ikke er brettet du kjøper for å carve korte svinger i løypa. Men ellers høres det jo bra ut. Mener det stod på splitboard.com at de har stivet av talen i årets modell.

Kjører selv Bataleon undisputed 163 og veldig fornøyd med den. Den er nå blitt erstattet av en som heter north tror jeg. Mitt brett er iallefall veldig stabilt, har superkantgrep, relativt stivt. Brettet har triplebase som bataleon kaller det. Kan nesten si brettet har fjøl, eller standard camber, men med rocker langs kantene. Det gjør at du har pop og stabilitet som et vanlig brett med spenn, men har litt ekstra løft lags kantene, men ikke så mye som et full rocker. Skal du slippe bakbeinet helt ville jeg godt for et brett med litt mer rocker. Har hatt Libtech trs tidligere, dette var det første med banan rocker og magnettracion. Var veldig bra i skogen og små Carving i løypa, men synes det var litt ustabilt i fart . Prøvde et t. Rice i fjor og det likte jeg veldig godt, men kun prøvd en tur. Virket stabilt og med god flyt. Ellers så prøvde jeg en demo av årets man,s board 165 til salomon i fjor, det er et ordtnlig brett for oss gamliser :-).