Du vil fortsatt ha Passer skjæret ditt. Hovedsaken til at f.eks Salomon on Never Summer kjører flere innsving er å få inn markerte kontaktpunkter.Selve skjæret vil være gjennomsnittet av skjærene(veldig liten forskjell mellom de). Libtech har gjort dette på en enklere og mer markert måte ved å fysisk lage bølger på kanten. Det er denne funksjonen jeg ville hatt på. Prøvde et par Salomon brett i fjor og synes det fungerte veldig bra, bedre enn Libtech varianten. Finnes mange andre innsving varianter også, synes progressivt innsving også fungerer bra med å ha en krappere innsving i front og litt slakere bak, brettet blir kvikkere inn i sving og brettet blir litt roligere (mindre napp bak) å kjøre.
Synes ikke at å øke bredden med litt over 0,5 cm ville vært drøyt. Furberg brettet relativt smalt 26 cm, jeg liker å kjøre med lite vinkel på bena F 15 / B -10 Ville hatt brettet ca 0,5 cm bredere for å slippe tå og hel "drag". Brettet mitt i dag er 26,7. Mulig det blir ganske likt ved bindingen når Furberg har flyttet inn innsvinget og har mindre innsving. Det jeg er mest spent på med brettet er hvordan reverse sidecut delen i front vil fungere i pudder.