Har lest igjennom forum posten på splitboard.com, og kan ikke si jeg ble veldig klokere. Jeg vurderer nytt splittboard, og Furberg ser ut som et spennende valg. Å bruke Furberg som hoved planke, ser jeg nok på som uaktuelt da bruks området "I mitt hode" Er for begrenset i forhold min kjørestil når jeg er i skianleggene. Å ha innsving radius på 20 meter i preppet løype ble jeg ferdig med på 80 tallet, det funker kun til slake carving svinger rett ned.

Men som et splitboard og til å bruke på dype dager ser formen på brettet ut til å være ypperlig, men er fortsatt litt skeptisk. Derfor søker jeg litt erfaringer fra dere, som jeg antar kjører under tålig samme forhold som meg (norsk vindblåst). Når jeg ser på filmene til Furberg, så ser det helt gromt ut i pudder, når jeg ser Daniel i mer kompaktsnø så ser ikke det så elegant ut lengre, ser ut som han tverrer brettet mer enn å kjøre svingen (kan være for det er veldig bratt) og at brettet virker mer urolig når det er hardere og ugjevnt underlag. Og hvordan fungerer brettet i renner o.l. når mann treffer is og skare? På splitboard.com sier de at det stort sett funker til alt, men de er stort sett fra andre siden av dammen og kjører litt annen snø enn oss her på berget. Og prisen på 10 laken for full split pakke er jo også veldig fristende, og støtte de små inovative produsentene er jo også fint. Vurderer også Burton Landlord , Jones Solution eller Salomon Sick Stick.