Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynastar Contac 4x4
#137831 17/01/2010 8:18 PM
keano16 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Vurderer å gå til innkjøp av et par Dynastar Contact 4x4, i lengde 178 cm.

Noen som har erfaring med disse? Evt har hørt noe om dem?

Ser på diverse skiforum at de skrytes opp i skyene, men at de er forbeholdt "eksperter". Kan ikke skryte på meg at jeg er det, men er vel forbi nybegynnerstadiet, for å si det sånn. Dog har jeg hørt med folket på Anton Sport Stabekk, som mener dette kan være en meget god ski for meg, mtp høyde og vekt (197cm og 109kg). De mener også den er svært lettkjørt.

Mange vil nok kanskje stusse på at den aktuelle lengden er såpass kort som den er (178cm), men det synes å være vanlig at denne skien velges kortere enn man ville valgt andre ski (en har også fått dette bekreftet av en Dynastar-representant). Skal være svært stabil...

Har aldri eid, eller stått på, et par carvingski, så for meg blir dette spennende. :-)

Håper noen har tips eller råd å komme med!

Super ski
keano16 #137832 18/01/2010 9:22 AM
Fersking
Fersking

Har brukt denne skien i et år nå og jeg er super fornøyd med den.

Det er en ganske rask ski hvor du vil merke at den "drar" deg ned bakken. Lettere med lange svinger enn korte. Skien er veldig stabil og takler all slags føre i bakken. Ikke noe problem og virkelig dra på nedover bakken. Den fikser stor fart kjempe bra!

Bare husk at det er en ren bakkeski. Funker veldig utenfor bakken.

Re: Dynastar Contac 4x4
keano16 #137833 18/01/2010 10:40 AM
keano16 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar, Jonas G!

Hva slags lengde har du selv, og hva er høyden din? Tror du denne vil funke godt for meg, mtp egen høyde kontra skilengde? Eller burde jeg gått for 184 cm?

Får jeg skien til å "funke", selv om jeg ikke akkurat har stått 20+ dager i året opp igjennom?

Re: Dynastar Contac 4x4
keano16 #137834 18/01/2010 2:27 PM
Fersking
Fersking

Jeg har 178 om jeg ikke husker helt feil. Jeg er 189 cm.

178 kan sikkert passe bra. Kommer litt ann på ferdigheter. Lengre ski er vanskeligere å stå på. Man kan gjerne velge ski som er 20 cm kortere enn egen lengde på carvingski:http://www.oslosportslager.no/magasinet/alpinski--hvordan-velge-rett-364.aspx

Hvis du er godt forbi nybegynnerstadiet, så blir det sikkert kanon!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå