Sitat RAS:Men tommer/fod forklare jo ikke, hvordan dere kom frem til 185cm, det er hverken sålen eller "fuleflugt linie". Den måde Dere skriver og opstiller "faktaboksen", virker som om det er "fugleflugt linien", og når dere skriver at en ski er 4cm længre end den er, ja så regner eg ikke med det er sålen når når skien er bøyet. Uanset så er sålen jo kun 184cm...??? ??? ???Nå ja, som sagt er eg bare nysgerrig, eg har altid set på FF-skitest som serdeles seriøs, med egen etterprøvning af teserne deres, holdt jo bare ikke - der for blev eg bare nysgerrig.Uanset, trur ikke 185 eller 181 kommer til å betyde så veldig mye, er jo i sidste ende skiløberen der er det vigtigste! Glæder mig bare til å prøve min 181cm Darkside (184cm såle ;D)

Det er IKKE VI som måler i tommer og fot, vi bruker et måleverktøy som måler MM og CM. Jeg mener heller ikke at det k2 gjør er riktig, det er hvor lang skia faktisk er som bør stå på skia.

Vi skriver vanligvis temmelig gjennomgående hvordan vi måler, men det er ikke så lett å framstille på en ryddig måte i en tegning at vi har målt langs såla. (som 90% av skiprodusentene gjør)

Vi måler dessuten skilengder i millimeter, og Darkside ble egentlig målt til 1845mm, dermed avrunda til 185cm. Det er en grense for hvor presise tall vi trenger å sette på trykk. Vi måler også breddemål ned til 1/100 mm, og svingradier ned til 1cm. Siden dette er helt uvesentlig informasjon for folk flest avrunder vi til nermeste relevante tall. (oppover dersom ,5)

Om vi framstår som upresise på noen som helst måte beklager jeg det, men så lenge noen av produsentene forholder seg til en mye lavere presisjonsgrad ser jeg ikke helt hvorfor vi skal få denne kritikken.