Sitat King Coomba:Jeg bruker selv Marker Duke. Jeg har min innstilt på 12 din, men det hender der løser ut ved tøff kjøring. Men jeg bruker den til toppturer og alt annet. Problemet er at med min vekt, så syntes jeg alle andre alternativer ser litt spinkelt ut. Til dama bestilte vi Fritschi. Men jeg ser vanskelig noe alternativ for meg. Er 100+, og med fullpakket sekk, så blir jeg en tung ekvipasje. Jeg har gått en del turer med min Duke, den slarker for mye i skrå gange syntes jeg. Det ser veldig forlokkende ut med Dynafit tlt. Men det er vel enda værre..., men sikkert supert å gå med. Ikke mye å velge i for meg føler jeg.
</p>
Du kan jo bruke TLT'en i låst mode...men da løser den ikke ut i horisontal retning (eller har din 18...med fare for at binding ødelegges).TLT'en slarker ikke ved skrågange - og ikke i kjøremodus. Utfordringen med den er at når den først løser ut så kommer den raskt.<p>Ellers så er det jo ikke vekten på ekvipasjen som skal avgjøre hva du setter bindingen på, men hva knærne dine tåler. Hvis jeg setter bindingene mine på din 12 fordi jeg har 30 kilo sekk så er det stor fare for at knærne ryker. Erfarer forøvrig at dukene er stilt hardere enn alle andre bindinger jeg har. Frontbindingen ser ut til å løse ut ganske lett.