Jeg har Marker Duke (large)binding på årets Obsethed (179cm eller 183cm som jeg målte den til) ski. Har ikke fått gått kjempemye med den men jeg synes den funker veldig bra. Har kun kjent på Damir bindingen og der var det mye slakk selv i låst posisjon. Naturlig nok blir det ikke knekk i tåleddet men bruk et par randostøvler så får du mer naturlig gange i ankelleddet. Eneste jeg kan kjenne av slakke på bindingen er litt frem og tilbake i låst stilling, ca. 1 mm fikk jeg dratt den frem og tilbake men ikke merket noe under kjøring selv på hardt føre. Bindingen er massiv men har lest noen har brukket den i vippeleddet foran eller på midten av selve "ramma". Vil nå tro at det enten skyldes kjøring i løs stilling eller steinhard kjøring. Og siden den er massiv så kommer det litt vekt. Men jeg ville valgt denne uansett, spes på ski som du tenker. Antar du kommer til å bruke de mer en til bare toppturer. Vekt blir det litt av men klarte meg opp på Dronningkrona med vanlige alpinstøvler, Alpine Trekkere, 07/08 Seth med alpinbindinger...

Jeg kan hvertfall anbefale å sette på et par Duke. Forskjellen på Baron bindingen er at fjæren er "svskere", derfor også litt lettere.