Var første del av påsken i Builen. Familien har hatt hytte der siden 70 tallet så jeg er godt kjent på alle nærliggenede topper. Du kan på denne tiden kjøre med bil opp til tregrensen (Krøsslein) fra Feten, hvis du har nøkkel til bommen. Ellers må du gå. Prøvde meg på en tur på Svarthetta i påsken, men fikk tåke og snø, så det ble blindekjøring ned. Tok det pent ned bollen på vestsiden av Svarthetta. Der samler det seg mye snø og med det underlaget vi har i år så er ikke det beste stede å være. På vei tilbake til hytta kjørte jeg på vestsiden og under Preinsrudtind. Der hadde det gått det største skredet jeg noen gang har sett i Buline. Hele fjellsiden hadde gått ned til torva i et belte på 100m og 3-400m ned. Store blokker hadde flatet ned trær. Veldig glad jeg ikke var der når den gikk. Vil nok fremdeles være forsiktig med helling over 30 grader. En grei tur opp på Preinsrudtind er å gå fra innerst i Bulien, opp mot Råskar, for så å dreie øst mot toppen. Nedturen kan du ta samme vei eller mot Svarthetta og ned i bollen mellom Svarthetta og Preinsrudtind. Forsiden på Preinsrudtind (vest) er jeg fremdeles litt usikker på. Så at Markus Landrø som er skredespert kjørte der i fjor, men det var i fjor....