Jeg tror de fleste som faller inn under kategorien "freeride" har respekt for det dere gjør i bakken og pipe og har forståelse for det.(urban rails derimot... ) Det vi (eller vertfall jeg) har lite forståelse for er hvorfor man skal kle seg upraktisk. Dere kan si så mye dere vil, men jeg vil nå en gang hevde at et lag ull og et lag goretex gir mer bevegelighet en hva 15 bomulls t-skjorter i 6XL gjør, bukseseler som henger rundt knærne som man kan hente i OSV.

Og på samme måte som du kan stikke ut i løssnøen og leke litt der så kan nok ganske mange av "freeridere" (da tenker jeg de som foretrekker å kjøre i ukjørt pudder istede for preppa bakke) leke i parken, men såklart ikke på samme nivå. Det er bare mye enklere å se forskjellene på en som er flink på bigjump kontra en som er flink til å lese/huske linje, sette stilfulle svinger og ha kontroll på dropps.

(Og når det gjelder kreativitet i kles stilen så gikk jeg aldri på steiner skolen, aldri vært emo eller hip-hopper... Så jeg går i "normale" klær. Jeg tror de fleste som kjører med super baggy klær i bakken gjør det samme på skolen/jobb, og da er det vel en del av skate/hiphop "moten" dere har tatt med i bakken. Jeg for min del velger fortsatt å gå i klær som passer... )

Hilsen en som styrer unna preppa løype...