Det är klart att man blir besviken och førbannad på servisen i Norge, den är usel. Personalen har varit otrevlig och inkompetent. Tendenzer har från dag en skyllt ifrån sig. Från førsta paret skidor har de hävdat monteringsfel, som att montøren har använt fel lim eller før stor borr. Detta då Antonsport inte hade monterat skidorna. Førutom monteringsfel hävdade Tendenzer att man inte ska använda Look bindning då hål mønstret är før tätt och att det bidrar till att bindningen slits ut. Trots byte till Marker bindning på ena paret och telemark på andra paret så fløg bindningen av efter ca.10 dar. De var monterade i Norge och jag kan lova att de använde klister (jag stod och kollade på när de fixade dem). Hade jag inte dokumenterat alla gånger som mina skidor gått sønder med bilder och datum så hade jag inte fått ett shit ifrån Tendenzer. Det var Vølkl Tyskland centralt som godkände reklamationen efter att sett mina bilder. De sa direkt att det var ett tillverkningsfel, detta under tiden som Tendenzer bara skyllt ifrån sig. Vidare kan jag tillägga att det tar ca: 6 månader att få tillbaka ens skidor då man førsøker reklamera dem till Vølkl eller Tendenzer, dvs går de sønder i børjan av säsongen får du inga nya innan sommaren, vilket är riktigt dåligt. Som tur är finns det andra tillverkare ute på marknaden som håller en høgre standard på sina produkter. Tex. Black Crows eller Lokomitiv Ski.Ni som inte tror att det varit problem med Vølkl, fråga då skiduthyrningen i tex Hemsedal (kan nämna att de inte säljer Vølkl i Hemsedal länge, finns kanske en anledning till det?)