Hej Knut L

Om bindningen ryker ut 4:a gånger på Gotama och 1 gång på Katana så är det ju klart man börjar undra om det inte är ett kvalites problem hos Völkl. Visst kan det vara ett monteringsfel, men det är väl ett kvalites problem hos Völkl som inte lär upp sina montörer / leverantörer vad för skruv / lim som ska användas vid montering. Vidare bekräftar ju Völkl via sin hemsida att det har eller har haft kvalites problem vad gäller "binding pull-out." På deras hemsida www.volkl.com uttrycker de sig på följande sätt: "The more dense wood creates more secure screw retention, preventing binding pull-out". De har alltså börjat använda ett bättre träslag under foten för att minska risken att bindningar flyger av. Således är det lätt att förstå att det har varit eller är ett problem. Kan nämna att mina skidor varit monterade av stora återförsäljare i Sverige, USA, Kanada & Norge. Det gäller både telemark och alpina bindningar. Jag har under de senaste 3 åren bråkat mycket med Völkl Norge (Tendenzer) angående just detta problem vad gäller bindningar som flyger av skidan. Supporten man får är obefintlig, först efter andra mailet till Völkl Tyskland får man rätt och Tendenzer måste ge efter. Så jag man bara rekommendera alla att stå på er när ni reklamerar era produkter till Tendenzer Norge. Importören måste ju ta sitt ansvar! Skidor som kostar närmare 10 000 kr borde hålla för mer än 10 dagars åkning, vid normalt bruk.