Stort sett koster skiutstyr, som alt annet, mer i Norge enn i resten av verden. Grunnen til det er at vi er et høykost land, der importørenes og butikkenes kostnader er høyere enn resten av verden. Dermed må disse også ha høyere marginer for å gå rundt. Det er få, om noen, som har tjent seg rike på norsk sportsbransje.En annen utfording er at fordi vi har en spredt bosetting så er det mange små butikker. Disse skal være lokale sportslandhandlere som skal dekke et vidt spekter. De har ikke store volumer på noe, og har derfor ikke så gode innkjøpsbetingelser. Disse butikkene utøver ofte en meget god service i sitt lokalmarked.Blant de større butikkene i "storbyene" er det flere som spesialiserer seg på skiutstyr, og som kjøper større partier og dermed kan være med i priskrigen(til en viss grad).Overalt så er det en gang slik at har man en god relasjon til en butikk, så er det alltid enkelt å få til "en god handel".
Moralen er at om du ønsker at din butikk skal være der i fremtiden så handler du, og mottar servicen der. Har du kun hjerte for din egen lommebok så handler du på nett. jeg skal inrømme at jeg handler varer jeg ikke har noe forhold til på nett. Skiutstyr har jeg et sterkt forhold til, og ville aldri handlet dette på nett.
Jeg synes Rå Sport, i dette tilfellet, har agert troverdig og korrekt.