'Burton driver x" og "Salomon Malamute" er boots som går igjen når det snakkes om freeride og backcountry. Burton skoene kommer med en tunge som du kan ta av og på som det passer deg for å justere forward flexen. Om jeg husker riktig så har salomon en heel lock down innvendig. Har ikke prøvd de selv..
Re: Boots til frikjøring - Tips (Xavier Pro Model?)
Jag går med spark xv, otroligt bra sko som är relativt stiv. yttersulan är den bästa jag använt när man sparkar steg. innerskoen var i mina ögon värdelös så jag bytte dom mot ett par scarpa intuition liners, vilket gjorde stövlarna betydligt stivare. För mig var det bara bra, när man kör bratt eller på hårt underlag så är det skönt att ha det extra stödet. Spark xv är små i storlek så prova dem innan du köper dom, yttermålen på stöveln är betydligt större än någon annan stövel jag har haft så man får justera ut remarna på bindnigarna. Jag har också ett par k2 t1 db, bra stövlar men lite för mjuka för min smak. driver x var lite mjukare än vad spark xv är men annars en bra stövel.
Ser at denne er gammal, men jeg har et par Spark XV for salgs med Intuition liners. Str 280 mondo. I god stand, var bare litt for små for meg. Ta kontakt hvis du er interessert!