Sitat Beo81:Har hørt mye bra om de andre modellen til Praxis da. Er det noen her som har testet "The protest" eller "H2O"?
Kjøpte et par protest i mars i år, har vel en 15-20 dager på de på alt slags føre både på topptur og i heis. Har en kompis med praxis pow 185, og i pudder vil jeg si de føles helt like, mens protesten er litt lettere å kjøre i preppa bakke (kan faktisk få til noen telemarksvinger på vei tilbake til heisen). Det føles omtrent som å kjøre et par 130mm brede snowblades 
Ellers kan jeg bare stille meg bak simens gode beskrivelse: "...en utrolig manøvrerbar ski, med lav svingvekt, veldig forutsigbar oppførsel, knallbra egenskaper i oppkjørt og tung pudder og en særegen surfefølelse i løssnø som gjør at du kan kjøre akkurat så korte eller lange svinger som det passer deg."
Jeg digger den surfefølelsen, men det er noen som synes det blir for "løst" og heller foretrekker tradisjonelle ski. Kommer vel litt ann på hvor mye du er vellig til å gi slipp på den tradisjonelle kjørestilen. Anbefaler å lese "mind floss" av shane mcconkey: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=9057