Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Problemer med Sport Conrad & Poste Restante, Strømstad
#136561 23/11/2009 5:21 PM
satsti Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som har erfaring med å få sendt Sport Conrad varene Strømstad?

Fikk høre over telefon med UPS at varene var sendt i retur. På Sport Conrad sier dem følgende:

"However UPS cannot deliver to Poste Restante, and we do not have any other partners for shipping.

Therefore please provide a private address in Sweden.

We could ship to Norway as well, but then we will need the parcel back in Germany first"

Hvordan har dere som har bestilt fra Conrad`en fått varene utlevert i Strømstad?

Hvor mye sparer du?
satsti #136562 23/11/2009 5:49 PM
Medlem
Medlem

Hvor mange hundrelapper sparer du på å ikke sende varene til din egen hjemmeadresse i Norge?

Re: Problemer med Sport Conrad & Poste Restante, Strømstad
satsti #136563 23/11/2009 6:01 PM
satsti Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Nja, sparer jo en 1000 lapp.. så bor jeg jo rett ved fergekaia i Sandefjord, så det hadde vært meget enkelt. Det er jo mange som har uttalt seg her på forumet at det er så enkelt å bare hente varene i Strømstad. Men da måtte de jo hatt en privataddresse å sendt til..

satsti #136564 23/11/2009 9:27 PM
Ringrev
Ringrev

Greit å være sikker på at det funker da før du kjører et slikt triks, burn, he he!

satsti #136565 23/11/2009 9:33 PM
satsti Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

men det var jo flere her på forumet som skrøt så veldig om at det var så enkelt å bestille fra Sport Conrad. Bare irriterende at enkelte her uttaler seg om ting de egentlig ikke har peiling på. Derfor bør vel det meste som blir uttalt her på forumet tas med ei stor klype salt.

sparer lite
satsti #136566 23/11/2009 11:26 PM
Fersking
Fersking

Du sparer lite på å få sendt ting til sverige. Norge er utenfor EU og du får derfor et TAX free kjøp fra sport conrad, kan slå av 18-19% av prisen oppgitt på siden. Så må du betale 25% mva når det skal inn til norge. Så etter innmomsing til norge blir prisen bare litt høyere enn oppgitt på sport conrad. Bestiller du til sverige får du hverken trekkt fra eller lagt til no mva så prisen er prisen. Regnet ut hvor mye jeg vil spart på min forige ordre på 6000,- visst jeg hadde bestillt den til sverige, var snakk om den nette sum av 250 kr. Så må du jo til stømsrad å hente greiene og så da går det vel opp i opp. Nei bestill til Norge og spar deg bryet

Sport Conrad
satsti #136567 24/11/2009 12:02 AM
Medlem
Medlem

Det er veldig enkelt og bestille fra Sport Conrad. Jeg fikk to pakker fra dem idag. Bestillte ski til meg og guttungen, fikk varene til godt under halv pris av hva jeg måtte betalt i Norge, enda jeg fikk varene levert på døra hjemme.

satsti #136568 24/11/2009 10:57 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat Tore R:Du sparer lite på å få sendt ting til sverige. Norge er utenfor EU og du får derfor et TAX free kjøp fra sport conrad, kan slå av 18-19% av prisen oppgitt på siden. Så må du betale 25% mva når det skal inn til norge. Så etter innmomsing til norge blir prisen bare litt høyere enn oppgitt på sport conrad. Bestiller du til sverige får du hverken trekkt fra eller lagt til no mva så prisen er prisen. Regnet ut hvor mye jeg vil spart på min forige ordre på 6000,- visst jeg hadde bestillt den til sverige, var snakk om den nette sum av 250 kr. Så må du jo til stømsrad å hente greiene og så da går det vel opp i opp. Nei bestill til Norge og spar deg bryet

Du momser da ikke inn til Norge fra Sverige. Bare du oppholder deg der i mer enn 24 timer er det til og med lovlig. Har selv kjøpt poste restante fra svensk nettbutikk (kaffemaskin, sparte rundt 1500kr), og har foreldre som stadig handler med seg ting hjem fra Strømstad (de har båt der, kjøpt masse møbler og greier) uten at det er noe ulovlig i det.

satsti #136569 24/11/2009 2:03 PM
satsti Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Teorien er som følger at man kan ta med seg varer fysisk inn i landet til 3000 kr i verdier, dersom du har vært ute av landet mindre enn 24 timer. Over 24 timer, kan man ta med seg varer til inntil 6000 kr. Dette er forsåvidt en grei regel. Men den 29 år gamle 200 kr regelen, den vil jeg ikke snakke om! blir bare irritert....

Moms
satsti #136570 24/11/2009 3:23 PM
Medlem
Medlem

Det er greit at du ikke betaler moms fra Sverige til Norge, men poenget er vel at når Sport Conrad sender ut av EU (altså til Norge ikke Sverige) så trekker de fra den tyske momsen. Derfor blir differansen liten når du etter å ha motatt varen må betale norsk moms.

spare ikke moms i to lande .
satsti #136571 24/11/2009 5:48 PM
RAS Offline
Entusiast
Entusiast

Som dansk bosat i Norge har ei mine erfaringer med toll/moms reglerne...

Det er sådan at du som privat person kan medtage for hhv 3000,- og 6000,- moms og avgifts-fritt inn i Norge. MEN da kan du ikke få refunderet momsen fra købslandet. Det er IKKE sådan at du slipper for moms i både købslandet og Norge. Det er ret og slet en regel der skal lette det administrative omkring privat "import".Tidligere var det sådan at det EU-land du reiste ud af skulle refundere "EU-momsen", men i dag må du ha dokkumentation for den betalte norske moms før den danske/tyske/EU-moms refunderes.

Men da der ikke er toll/avgift på sporsudstyr/hardwear, er det altså kun 6% du sparre ved å ikke få sendt varene til døren din i Norge (tysk moms er 19%)... (Men er det derimot vare med toll/avgift er der mye å spare ved å hente i Danmark/Sverige, alkohol og tobakk er jo et godt eksempel, men da er kvoten bare så sindsygt lille!!!)

Er klar over det
satsti #136572 24/11/2009 8:33 PM
Fersking
Fersking

Er klar over det, men som det blir sagt lengre ned her var det jeg prøvde å si at når du bestiller til norge får du trekkt fra EU momsen noe du ikke får når du bestiller til sverige. Derfor blir besparelsen med å bestille til sverige minimal.

satsti #136573 26/11/2009 12:44 AM
Fersking
Fersking

"Tidligere var det sådan at det EU-land du reiste ud af skulle refundere "EU-momsen", men i dag må du ha dokkumentation for den betalte norske moms før den danske/tyske/EU-moms refunderes."

For 3 år siden var jeg i Tyskland, handlet diverse varer og fikk tysk moms refundert på flyplassen når jeg dro fra Tyskland.

Jeg skal nå bestille fra Sport Conrad. Tenkte å få sendt utstyret til min søster i Tyskland, som så tar det med seg hjem til Norge derfra. Om Sport Conrad fyller ut tax-free-skjemaet, så mener jeg at hun får momsen fratrukket og utbetalt på flyplassen i Tyskland. Er dette feil?

satsti #136574 26/11/2009 2:16 AM
Fersking
Fersking

RAS: Her har du svaret på hvorfor du som dansk må betale moms ved innførsel til Norge: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=569366

Mvh

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå