Sitat Bare Stian:Hadde jeg eid en skibutikk, hadde jeg alliert meg med det nærmeste trekket. Jeg hadde ordnet en spesial "deal", slik at jeg fikk kjøpe inn x antall sesongkort til redusert pris, som jeg så kunne gi ut til skikjøpere som betalte "fullpris" for skiene. Folk er suckers for en god deal.

Enig. Skal sportsbutikkene i Norge overleve konkurransen fra diverse nettbutikker så kan kreative avtaler og goder av ymse slag være en måte å skaffe seg ett fortrinn på.

Når det er sagt så tror jeg det vil være forskjellig fra person til person hvor mye ekspertise og service er verdt. For min del er det ikke veldig mye verdt da jeg uansett saumfarer nettet og skaffer all nødvendig info der. Det faktum at "vår gode venn ekspeditøren" faktisk er en selger gjør meg skeptisk, og jeg vil ikke under noen omstendigheter ta en selgers ord for god fisk uten annen info som bekrefter dette.

For å sette det litt på spissen så tror jeg at brorparten av de som handler utstyr for fullpris i sportsbutikker rett og slett ikke vet bedre. Vi ser trenden allerede, folk handler mer og mer skiutstyr på nett. Når dette blir mer utbredt tror jeg flere norske sportsbutikker vil få alvorlige problemer om de ikke tilpasser seg.

Selv om vi liker å tro det så står ikke vi utstyrsfreaker her inne på forumet for brorparten av profitten. Snarere tvert om. Det er når far for 4 som skal handle skiutstyr, klær og hjelmer til en halv bataljon finner ut at han sparer 20k på å handle på nettet at problemene virkelig vil komme for bransjen.