Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindingstype, gåfunksjon eller ikke
#136240 10/11/2009 9:42 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er det noen som har gode råd om bindinger til brede ski. Holder meg stort sett i nærheten av heiser/alpinanlegg. "Trenger"/ bør man ha binding med gåfunksjon? I så fall hvis man skal ha Marker, går man for Baron eller Duke? Har i dag K2Seth med Duke (1. generasjon). For det første så syntes jeg nesten aldri at jeg bruker gåfunksjon, for det andre syntes jeg at jeg kommer veldig høyt i forhold til vanlig alpinbinding.Noen synspunkter eller anbefalinger takk!

.
askergutt1 #136241 11/11/2009 5:38 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

hei.Ser jo ut som om du har laget deg endel synspunkter selv om dette. Forskjellen Duke Baron er jo DIN 12 eller 16 og det fører jo også til at Baron blir litt lettere. Ellers er de like. Dersom du ikke bruker gå funksjon og i tillegg syntes Duke føles for høy ville jeg ikke kjøpt enda et par. Er jo ikke altfor mange gode bindinger å velge mellom så er derfor Marker har startet en liten revolusjon når de lanserte Duke som faktisk er ganske solid og i tilegg har gåfunksjon. Breie stoppere får du stort sett på alle bindinger nå om dagen, Tyrolia Peak, Look Pivot og PX eller Salomon STH 16.