Inntil i fjor kunne jeg ikke fordra Norefjell pga- Smale bakker som blir for trange når det er fullt av folk og jeg vil dra på litt. Vi snakker da om den nederste delen, som er den eneste som er bratt nok til at det er gøy- Offpisten suger(*). Der det er bratt er det tett skog, og der det er åpent er det for flatt- Dårlige heiser, stolheisene er for trege og det er for mye t-krok.
(*) MEN: Vi oppdaget et fantastisk offpiste-område da vi for en gangs skyld var i Norefjell i fjor. Ulempen er at man havner ganske langt bort fra anlegget. Vi måtte gå 4-5 km tilbake, noe som kunne vært unngått om det hadde vært en taxi å oppdrive. Det var det ikke...For min del er det området jeg fant den eneste grunnen til å gidde å dra til Norefjell, og om det er mulig å skaffe seg transport tilbake rekker jeg dobbelt så mange turer på en dag.Et samarbeid med de lokale taxiene hadde derfor vært en stor fordel. Dvs:- Det er mulig å oppdrive en taxi på dagtid i helgene- Telefonnummer man kan ringe for å bestille skyss publiseres f.eks. på nett og/eller de som jobber i anlegget vet hvor man kan ringe