Sitat VivaNorefjell:Det skjer mye på Norefjell om dagn. Fra mitt kontor på Norges største hotell ser jeg mye om dagen. Grunnen til at ikke snø kanonene er i gang er at etter det kom nye eiere til skisenteret var på plass begynte de med en gang og bygge ut skisenteret og oppgradere snø kanon anlegget.Dette arbeidet avsluttes i disse dager og da vil snø produksjonen starte. Jeg håper dere har forståelse for dette. Enig i at Norefjell har et vanvittig potensiale og dette vil nå bli utnyttet. En gledelig nyhet er at gamle utfor traseen fra 1952 er ryddet og vil bli perfekt pudder rute i vinter.Nå er også reise tiden fra Oslo enda kortere med nye veien ved Skui.
Flott!Jeg synes det er veldig bra at det endelig begynner aa skje noe. Synes ogsaa at det er bra at den gamle utforloeypa ryddes! Veldig bra.
Foruten tidlig snoeproduskjon har jeg foelgende oensker:- mer robust adkomst til bosetra (som er aapen ogsaa naar det blaaser)- en litt alternativ loype ned - - f.eks. ost for stolheisen der det nesten er hugget ut en trase...- - en moderat trasee helt ned (min samboer liker ikke henget, og synes ikke transportloeypa er noe goey)- bedre utvalg med spisesteder (det nye hotellet kan kanskje kommme med noe? Det jeg savner er et koselig sted med grei/sunn mat....daarlig hamburger og frites er ikke kompatibelt med ski IMHO)
Norefjell har absolutt potensial, og jeg haaper den nye eieren lykkes. All utbyggingen i det siste kan kanskje gi et oekonomisk grunnlag. Jeg synes det er veldig bra at de nye eierne tor satse paa entusiastene - tror de trekker med seg folk...det er bl.a. derfor den foerste snoen er viktig.