Heisann godtfolk!
Norefjell Skisenter har som flere har skrevet investert større summer i snøanlegg, heiser og infrastruktur på Bøseter området denne sommeren, og her er ikke alt helt klart enda. På sørøst siden rundt Skistua er snøproduksjonen satt igang, og hittil har vi produsert snø i treningsløypa (6'ern) og nedre 2-seter, og i tillegg er det klargjort noe med tråkkemaskin oppe i fjellet. Så at det ikke skjer noe når vinteren nærmer seg er det ikke hold i. At websidene norefjell.com kunne vært MYE mer informative er det ingen tvil om! Skal ta tak i dette til uka!!
For å sammenligne litt, har Norefjell Skisenter tilgang til ca 5.000 liter vann i minuttet, mens Trysil kan kjøre ut ca 35.000 liter i sitt anlegg. Det er en vesentlig forskjell, men det jobbes intenst med å realisere videre utbygging av snøanlegget fremover. Snøanlegget som er satt opp på Bøseter i sommer har alene en kapasitet på ca 5-6000 liter i minuttet, men dette er ikke koblet inn på det eksisterende anlegget på sørøst-siden av fjellet.
Når snøanlegget er nevnt, så kan jeg også nevne at Norefjell Skisenter har investert i verdens største og sterkeste park-tråkkemaskin foran denne vinteren for å videreutvikle det parkproduktet vi begynte på i fjor. I tillegg har vi investert i enda en Tråkkemaskin for å gi dere som brukere av anlegget en enda bedre skiopplevelse!
Vi skal til vinteren arrangere både NM i jibbing og WorldCup i SkiCross. I tillegg blir det fotoshoots med flere internasjonale helter på et megahopp på Ravnås i slutten av sesongen.
Når det gjelder trege 2-setere, så finnes det planer om å bytte ut disse, men vi klarer ikke å gjøre alt på en gang!
Hvis dere lurer på noe, eller er misfornøyde med ettellerannet på Norefjell Skisenter, oppfordrer jeg dere til å ta kontakt med meg!
Følg meg på norefjell.com for siste nytt ang. åpning!
Med vennlig snøhilsen
Snø og bakkesjefNorefjell SkisenterOle Kristoffer Hole OlsenTelefon: 47895000