Har vel ingen ting med at jeg vet best,men jeg sverger til en godt utprøvd teori som funker. Du har jo lest deg til litt info om en forsker raport ikke prøvd den ut og selger dette som at dette er det som er det eneste rette. Kan jo sammenlignes med om du var bilselger og var super stoka på en Audi Q7 til flere mill og du da velger å selge den framfor en skoda Suv som du har testa og vet funker,men fortsatt vil du selge den dyre Q7 forde den ser fet ut og du har hørt rykter om at den er helt værsting rå,men ikke testet den selv...

Jeg nevnte tidligere at ja Landslaget har rensa skiene sine og det var i et VM og jeg tror det er Thunderbay hvor snøen var så forurenset at det eneste som fungerte var å legge ut "rense stasjoner" med filler fyllt med diesel for å få ut dritten,men det er i serdeles ekstreme forhold. På våt grov kornet snø som det da er på sommern så er hvertfall min erfaring at grov struktur og varm voks som gjelder...Ja den blir slitt av og nei det ligger ikke tjukt på, det er viktig at man sikler godt også børster ut mest mulig voks,men man har da fått sauset inn såla såpas og metta den at den da vil drenere bedre,men utover dagen slites det selvføgelig vekk siden snøen er så grov kornet,men det fungerer bedre en ikke noe voks...ifølge svenskens teori er jo ikke dette mulig da voksen ikke kan trenge inn i skiene siden porene i såla ikke er mottakelig for dette eller hva det nå er han mener...kan ikke si meg helt enig...når voksen blir varm blir den jo veldig tynnt flytende og da trenger den seg nå inn både her og der,men om man bare legger på tørt for så å børste "inn" i skia vil det ikke funke på samme måte da får man en veldig kortvarig glid følelse det kan jeg si meg veldig enig i....