Sitat Beo81:Referanse: SLOTFELDT-ELLINGSEN, D. & TORGERSEN, L. (1982) Gliegenskaper til skisåler av polyetylen. Oslo, SINTEF.Det er den eneste andre forskingen jeg kjenne til på området. Og konklusjonen ble den samme. Voks er tull. Merk 1982.... Og hvor er din referanse som sier at voks er bra??Jeg har til opplysing aldri vokset noen av skiene mine før i vinter som var, og har hatt skiene 5 år. Ingen problem med glid, og sålen er ikke tørr og porøs heller. Kjører fra de fleste med den skia.rillejern holder i massevis.kanskje dere skulle lese avhandlingen og se hvilke forsøk som har vært utført før dere kommer med bastante meninger."Nothing is so firmly believed as what we least know". :razz

Trenger ikke forskningsresultater for å backe opp mine påstander, for jeg har erfaring med voks/ikke voks, og det har tydeligvis ikke du. Jeg har lest avhandlingen flere ganger, men når det ikke gir resultater for meg i praksis, gir jeg en lang faen i hva russeren og du har kommet frem til. Gjør deg selv en tjeneste og gi deg litt i denne diskusjonen. Vent til neste sesong om du nå får det for deg at du skal gjennomføre stålsikle og rillejernprogrammet ditt, så kan du heller motbevise oss andre da, eventuelt.

PS: Du nevner et aller annet sted "bare å bruke billig fluorvoks", og dette er et idiom. Finnes ikke billig fluorvoks.