Sitat Beo81:rillejern. enkelt og greit. dessuten så kjører jeg VELDIG sjeldent på vått føre. holder meg i pudderet :razzom man absolutt skal vokse skia sine, så er det like greit å bruke billig fluor-voks av typen flytende eller den som svampes inn. argumenter av typen, "ja men sålen tørker inn fortere og du må da mette oftere" er absurde påstander som henger igjen av gammel tradisjon, og har ikke vitenskapelige holdepunkter i det hele tatt.hvem i alle dager kom på ideen om å mette sålen egentlig? og hvorfor gjøres ikke dette i så fall på fabrikken før skia hanver i butikk?keep it cool, ser dere på fjellet :cool

Du bruker rillejern sier du? Har du testet dette eller er det bare en forsker i sverige som har satt griller i hodet på deg?

Når du legger struktur med et vanlig rille jern. Minner litt om en fil vil du få en veldig midlertidig struktur som raskt trekker seg sammen igjen...

På swix sin side fant jeg bare rille jern til Langrennski,men fant denne og det er av typen om lager bra struktur som sitter hos HOlmenkol... Vet ikke om den prisen er verdt det jeg...langt over mitt årlige voks budsjett og jeg smører skia en del...http://www.oslosportslager.no/produkt/holmenkol-tri-maxx-rillejern-6199.aspx Og denne rulla er for langrenn ski ergo man må ha den større versjonen for alpin ski...og den koster enda mere...Denne legger hvertfall bra struktur...

Nei hvem kom med det? Kan vel fort vekk være produsenten av såler eller? Flere og flere ski kommer rett fra fabrikk med et lite lag voks under for å beskytte sålen og å holde den "fuktig" Noen merker blandt annet 4frnt kommer med et klistremerke hvor det blandt annet står vokses ofte eller noe..Husker ikke allt dette ordrett da det er to år siden jeg jobbet på verksted og med salg av ski...Så da blir det jo opp til andre å bedømme om det er det produsenten sier som er riktig eller ikke?