Sitat Beo81:eller så er jeg enig med ole-kr også. man kjører på vann. men nettopp derfor er det viktigere med struktur enn voks. les avhandlingen hans

Tja, du kan helle vann på en skisåle og se forskjellen på hvordan vannet renner av med og uten voks. Det er en betydelig forskjell!

Jeg er stort sett enig med jonsey og ole-kr men jeg tror stålsikling av ei ski og ikke ha på glider har noe for seg når snøen er møkkete. Voks, og da spesielt de billigere ch- seriene, trekker til seg mye dritt.Swix lanserte jo i fjor en hfbw serie som skal være bedre men den blir relativt kostbar hvis den skal påsmøres ofte på ei brei alpinski. (og hvor mye bedre den er vet jeg heller ikke)En kompis av meg gikk uten glider på ski-nm i vår og det han opplevde var at han hadde like bra ski som de andre men de holdte seg bra lengre enn de andres pga drittansamling.

Så på skitten vårsnø tror jeg det har noe for seg men da må det legges riktig struktur, så nå er jeg spent; skal du legge ny struktur på alinskiene dine, beo81, hver gang føret forandrer seg og hvilket redskap bruker du?Det som er meg bekjent er at slikt utstyr er relativt kostbart så om du kommer til å spare mye penger må bli i det lange løp.