Hopla! Jeg skal unne meg nye ski denne sesongen, etter å ha kjørt mine gamle Seth Pistol til de fikk omvendt spenn.

Uansett, jeg skal ha en ski til ren frikjøring i norsk terreng. Mine krav er dermed at de:1. Er lettkjørte i skog, for la oss være ærlige, det blir mest skogskjøring.2. Tåler litt oppkjørte forhold, tung snø og gjennomslagsføre, selv om primærbruken er løssnø.3. Trenger ikke å kunne kjøres baklengs, det er nok ikke aktuelt utenfor løypen.

Om meg: Jeg veier 95 kilo, er 187 høy og er relativt god til å stå på ski. (Står alpint)

Slik jeg ser det blir det en avveining mellom en ski som er stiv nok til at jeg ikke får tuppen i fleisen når jeg treffer på fokksnø e.l.. Samtidig må den være lettsvingt og myk nok til å være morsom i klassisk tett bjørkeskog. Jeg skal ikke kjøre rett ned fjellsider i alaska. Jeg vil ha omvendt spenn/rocker, for etter å ha prøvd Pontoon ble jeg frelst på det. I bakken skal jeg kun komme meg fram, har Cross-ski til bakkekjøring.

Ski jeg har sett på som relevante.Rossi S7 188Völkl Kuro 1854frnt EHP eller CRJ i ca. kroppslengde

Har noen prøvd disse skiene opp mot hverandre? I utgangspunktet er S7'ene favoritter til "leken i skogen"-kategorien, stemmer det?

Har dere andre forslag er det bare å komme med dem.