Var med på fjorårets siste tur med LaPoint, og kunne skrevet en relativt lang avhandling om den. Skal likevel holde meg til kort-versjonen: Dette er Øst-Europa!
At det er Øst-Europa betyr at man må være klar over en del språk-ting. Her er noen nyttige oversettelser:
No problem, it's only a few hours away = Schlapp av, bare vær forberedt på 7-8 timer sammentrykket i en elendig bil.
No problem, we will pay for food and drinks = her er det ugler i mosen, men vi skjenker dere fulle så dere ikke bryr dere.
No problem, the catmachine will be fixed in a couple of hours = Det er en mikroskopisk sjanse for at vi får maskinen til å virke i løpet av morgendagen.
Hhhmmmm, we are not sure we can fix the catmachine = glem det, siden vi ikke driver med vedlikehold her er det ikke et snøfnuggs sjanse i helvete for at denne maskinen kommer til å virke denne uka.
Som du kanskje skjønner hadde vi maks uflaks og fikk ikke stått en meter på ski i Makedonia (bortsett fra noen timer i det totalt ubrukelige anlegget litt bortenfor hotellet). Vi ble skysset tilbake til Bulgaria etter noen dager og fikk et par dager i et anlegg der som heter Bansko. Dette var forøvrig knallbra, men en svært mager trøst....
Hadde cat'en funket er jeg imidlertid ikke i tvil om at dette hadde vært knallbra! Var mye snø i fjellet, stemninga var god og maten på hotellet var absolutt godkjent og vel så det! Billig alkohol var et pluss for oss, siden vi ikke fikk stått på ski uansett og var stuck med drikking på hotellet :-)
Enden på visa ble at vi fikk tilbake 7000,- pr. snute fra LaPoint, men siden Bulgaria var mye dyrere enn Makedonia satt vi fortsatt igjen med ei ganske stor regning og veldig lite ski, og ikke minst ei oppbrukt ferieuke :-(
Kunne sagt mye om LaPoint underveis på turen, men siden de viste seg fra en svært positiv og løsningsorientert side etter at vi kom hjem skal jeg ikke gjøre det :-)
God tur!