Vi hadde en minnerik tur i fjor, men det var IKKE på grunn av bra skikjøring; det var det særdeles lite av. Som en annen skrev - dette er Østblokken. Hvis noe går i stykker (og det gjør det) står det ikke en ny cat og venter på deg dagen etter, slik som i Canada eller hvor som helst i den siviliserte delen av verden (der du betaler for den type sikkerhetsnett).

Hovedproblemene vi støtte på var en cat med skjær som ikke virket, hvilket gjorde at bevegelsesfriheten ble svært begrenset. De dagene det ikke var snøstorm (laster ikke noen for været) eller caten ikke startet i det hele tatt, måtte vi holde oss i et område det tok fire minutter å kjøre ned. Dvs fire minutter å laste ut av cat-en, fire minutter å kjøre ned, fire minutter å laste inn og seks minutter å kjøre opp til droppstedet igjen. Jeg hadde sett for meg Gummiskogen-lange runs hele dagene, men der ble jeg skuffet gitt. Vi hadde heller ikke med oss noen kvalifisert guide (ikke det at vi trengte det der vi holdt oss) - Nenad hadde brukket et ribbein og ble dessuten sendt ut av landet pga manglende arbeidstillatelse på dag 2.

Ut fra bloggene og bildene til gruppene før oss ser jeg at det er fullt mulig å få en super tur til Makedonia for en billig penge, men i den lave prisen ligger det vel også et sjansespill sammenliknet med å dra til mer etablerte steder med infrastruktur som fungerer. Det er vel derfor vi ble litt skuffet også smile. Men vi har i det minste noe å snakke om de neste årene smile.

Hele historien vår finner dere på http://skitur2009.blogspot.com/ og