Dynastar XXL har jeg brukt! Synes ikke den var noe problem i det hele tatt - måtte bare bruke litt old-school teknikk. Likte ikke tuppen på den, men foretrakk responsen fra bakskiene i forhold til Obsethed.
Jeg tror jeg hadde blitt veldig fornøyd med K2 Darkside...men jeg frykter at jeg bare ville fortsette å kjøre med samme teknikk, og at de kanskje ikke er så utviklende for meg. I fjor kjøpte jeg Obsethed fremfor coomba (som jeg senere kjøpte som rando-ski). Jeg er ikke i tvil om at Coomba'en "passer meg bedre"...men den er ikke utviklende. Jeg er også litt skeptisk til en så bred ski (noe som også gjelder Kuro) etter å ha prøvd Nordica Jahave(??) - bra ski, men pyton når det ble litt bratt og hardt og man ikke kjørte rett ned...i norsk off-piste møter man mye forskjellig føre.
Hadde en tur ned den gamle utforløypa i Oppdal (lia). Der var det hardt og bratt på toppen, pudder i midten og kornete gjennomslagsføre mot slutten. En ski må kunne håndtere den typen føre.
(hmmm...begynner å tro at jeg bør gå til psykolog med skivalget!! Vel, det hjelper å sette ord på ting!)