Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hva kjører man på? Nitro runaway eller roxy ollie pop, eller noe helt annet?? (++)
#13491 09/02/2012 5:24 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har kjørt på samme greia siden jeg lærte å svinge begge veier, noe hardt og fælt noe. Jeg vil ha noe soft (tror jeg) som man kan trikse med på bakkenivå, kjøre på mindre og mellomstore hopp på, raile litt (men det er ikke hovedfokus). Jeg vil bare ha et brett, så det bør duge sånn all-over også.

Og så lurer jeg litt på dette med jentebrett. Jeg har jo vanlige jenteføtter, men veier like mye som en gutt, er det noe vits i e bare se på jentemodeller da? Eneste problemet med gutte brett er at de sjeldent er i min lengde. Jeg er 164 høy og vil ha et brett under 145 i hvertfall. Har hørt noen si at brettet bør være mellom øynene og haken, mens andre sier mellom brystet og haken, hva sier du?

Re: Hva kjører man på? Nitro runaway eller roxy ollie pop, eller noe helt annet?? (++)
ani-loop #13492 09/02/2012 7:53 PM
Fersking
Fersking

Vektanbefalingen på brettet blir mer rikig å se på enn lengden. Nytter ikke med et brett i "riktig" høyde om du ikke klarer å bruke egenskapene til brettet om du er for tung/lett.

Re: Hva kjører man på? Nitro runaway eller roxy ollie pop, eller noe helt annet?? (++)
ani-loop #13493 09/02/2012 9:21 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Men jeg kan jo ikke ha et langt brett heller? Så jeg må finne et som passer til min vekt (70) uten å bli for langt? Hvordan skal jeg finne dette?

ani-loop #13494 12/02/2012 12:00 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Spørre i en butik som f.eks session er vell det letteste? Jeg har kjørt et Nitro mystique i noen år, funket veldig greit, men kjøpte meg nettop et roxy ollie pop og ELSKER det! Helt enormt stor forskjell. Det er veeeldig mykt, og dødsgøy å shredde i parken med. Det popper og spinner helt utrolig bra! Eneste ulempe er at det fort blir veldig vinglete og ustøtig når du kjører fort, til dette funkeg nitro brettet mye bedre. Ollie pop modellen skal slik jeg ha skjønt det være litt mindre enn andre brett, siden det er beregnet til park. Jeg er 164 og brettet er 146

ani-loop #13495 03/03/2012 6:33 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg er 153 og har nitro ripper 137 og det funker sykt bra !

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå