Cashen jeg kjører på er 127 på midten og har omvendt spenn hele veien. Det fungerer som bare juling, men jeg mistenker at det har noe å gjøre med at den er heller er av det stive slaget. Men som sagt er det litt slitsomt å kjøre bånn gass i lengda.
Det jeg er usikker på er om det "normale" spennet i SFB gjør at den funker best på hardt føre av disse tre, eller om midtskia på JJen gjør jobben godt nok. Syns bare at flata på JJ virker litt vel kort?...
Det skia skal gjøre er å konvertere en som har kjørt litt vel mye bånn-gass langsvinger i det siste. Men "You wouldn?t expect a ski that is 115mm under foot to ?rail it on groomers,? but the SFB does that and more. ?The best, most fun ski ever!? raved one tester. With a wood core and Line?s G-Cut technology, which produces predicable and powerful energy when exiting turns, the maple macroblock wood-core SFB ?allows you to be as aggressive as you want? and is ?amazingly nimble.? - er en beskrivelse som gjør at jeg blir veeeldig frista. Og det er jo ei Pollard-ski, og han er på mange måter manifestasjonen av hva jeg tenker på med "leken" kjøring...
Så jeg vettafaen jeg. Er ei genuin kløne i lufta i dag. Drapå og enkle dropp er greit nok, men ikke det jeg egentlig vil :P
Tenkte og å få tak i ei billig og lett parkski som jeg kan øve litt på, men det er BC at jeg virkelig vil at det skal funke. Prepp er å regne som "øving".