Sitat skimachine:Vet at Coomba blir byttet ut neste år, men har kan kanskje få kjøpt et par i år.Vel, hvordan er egentlig Coomba i forhold til el hombre? Jeg har prøvd coomba i ca 180 og den kjentes litt kort/utstabil ut...men absolutt en veldig bra ski, som jeg likte godt til kortsvinger. Den var ikke 100% på is, og ikke 100% til store svinger. Jeg prøvde den kun i bakke. Ser for meg at en el hombre i tilsvarende lengde vil være mer stabil...og kanskje bedre egnet for en x-racer på 85kg? (Skien skal brukes til topptur...men jeg har lett-vektsutstyr for de lange turene)Synspunkt? (Neste års G3 Tonic frister også..)

Jeg har Coomba som en-ski-for-alle-toppturer, i 181. Er noe lettere enn deg, har ikke racingbakgrunn, men liker generelt lange ski og god fart. Jeg liker den veldig godt i pudder/vårsnø og på oppturen, men den mangler litt ved vanskelig føre.

Dersom du allerede har et lettvektsoppsett, ville jeg satset på noe litt stivere - kanskje med forsiktig rocker for å ha god flyt uansett.