duke er vel egentlig ikke en topptursbinding men enn kjørebinding med gåfunksjon. den er stabil og fin å kjøre med, men er nok ikke den beste bindingen og gå med. litt ulempe er jo det at du kommer litt høyt opp om du skal bruke den som en parkbinding.
har prøvd trekkere og jesters noen ganger. når jeg ikke skal på de lengste og sickeste toppene. har funket greit, men man får ikke tråkka lengre ned enn til den laveste helstøtta bare. noe jeg egentlig ikke ser på som noe problem. det skyldes at bakbindingen på jester går så bratt opp.
i og med at jesters egner seg bedre for park og det er stort sett det du skal gjøre så hadde jeg nok valgt jester, som er en mye bedre park binding. jeg bruker også jesters på den ene løssnøskia mi som jeg bruker 75% av skidagene mine.
btw. til skimachine, det at din på går til 16 på duke er ikke bare fordi den skal brukes på maks, men om man har en binding med en fjær som tåler mere, vil bindingene også bli mer presise når man stiller de mot yttergrensene. f.eks. om man stiller baronen mot 12 vil den ikke være like bra som om man stiller duken på det samme. men er ening i at om man ikke skal kjøre hardt er det ikke noe vits med en binding som koster mere og veier mye mere også.