En liten oppdatering: Jeg har nå vært med legen igjen og han trodde først det var korsbåndet når jeg fortalte om symptomene og hva som skjedde, men etter å ha undersøkt kneet mente han ganske sikkert at det var en muskel bak i kneet og ikke noe alvorlig galt inni selve kneet. Han mente at en MR derfor ikke var nødvendig og henviste meg istedet til fysioterapeut. Fysioterapeuten mente det samme, at det var en muskel bak i kneet, samt muligens et strekt leddbånd, men han kunne ikke helt 100% utelukke korsbåndet. Etter at jeg var med fysioterapeut ble det mye bedre og jeg greier nå å gå passe greit på foten, men jeg klarer fortsatt ikke (etter 4 uker) å strekke ut foten, og får av og til veldig vondt når jeg prøver. Begynner å bli litt utålmodig nå ettersom det nærmer seg påske og alt. For det første lurer jeg på om jeg likevel skal be om en MR, for å kunne utelukke en alvorlig skade med 100% sikkerhet, og for det andre lurer jeg på om det er noen som har vært plaget med noe lignende og kan si litt om hvor lang tid det tok før kneet ble helt bra? Er det normalt å ikke kunne strekke ut foten etter 4 uker?