Ligger en del om kneskader på tråder under "skader" lenger ned på forumoversiktene.
Selv gikk jeg direkte til NIMI i oslo da jeg skadet mine knær (begge selvfølgelig) i 2006. Der nappet de i knær og konstaterte røket indre sideleddbånd i begge knær, kalt MCL. Korsbåndet var tilstede. Fikk MR på timen, og resultater neste dag. MIn erfaring og det jeg bl fortalt av min fysioterapeut spesialisert på idrettskader var at MR ikke alene kan gi fullgodt svar på hva som er galt, men må sees i sammenheng med fysiske undersøkelser av kneet. Min MR viste ingenting om røket sidebånd i det ene kneet, selv om det var stadfestet av idrettslege og fysioterapeut at kneet var ustabilt, altså skadet. I tillegg viste MR at korsbånd var maltraktert, men dette viste seg senere å fungere.
Mitt råd er derfor å gå til en lege som er spesialist på kne og idrettsskader. Om det må bli privat og koster masse penger er det å anbefale, da ting har en tendens til å trenge kjapp reaksjon for å optimalisere behandling, og ventelistene er vel kanskje ikke så lange hos folk som tjener penger på deg:wink En privat lege vil kunne henvise til MR og fysio hvor du da videre kun trenger å betale vanlig egenandel, slik at det bare er ett eller to besøk hos denne legen som koster skjorta. Men kroppen din er vel verdt det beste? Vet ikke hvordan markedet for slike leger er der dere to med knær bor, men anbefaler å sjekke det ut!
Uansett lykke til, dette ordner seg, spørsmålet er bare hvor lang tid det vil ta:cool