Jeg falt på ski (carving) for en uke siden. Skiene løyste seg ikke ut og jeg fikk en slags vridning i venstre kne. I begynnelsen hadde jeg sterke smerter i kneet og et stort område rundt (kjente ikke med en gang at smerten kom fra kneet, ettersom det gjorde vondt i nesten hele foten). Etter noen få minutter med veldig sterke smerter ble det imidlertid raskt bedre, og selv om jeg kjente at ikke alt var som det skulle så rente jeg likevel ned igjen (kanskje ikke så lurt..). Når jeg kom ned hadde jeg nesten ingen smerter, men kneet føltes bare litt bedøvd og rart (litt "riglete" og ustabilt på en måte). På kvelden ble det imidlertid verre og neste morgen var det så vidt jeg kom meg ut av sengen og jeg kunne bare ha foten i en spesiell, bøyd vinkel for at det ikke skulle gjøre vondt. (kunne gå på den uten smerter, så lenge jeg holdt den i den vinkelen). Var med doktoren og hun kjente litt her og der og mente det ikke var menisken og at jeg bare skulle ta det med ro i 2-3 uker og dersom det ikke ble bedre da så kunne jeg oppsøke lege igjen og be om MR. Hun fant en liten hevelse på høyre fremside, men dagen etter så jeg at den største hevelsen var bak på kneet (det var også her det var vondt og det sa jeg til doktoren). Nå, en uke senere har jeg ingen smerter annet enn at jeg har problemer med å strekke ut foten og bøye den for mye (har gått på krykker siden jeg var hos doktoren). Har fortsatt en hevelse bak på kneet og av og til, i noen vinkler, kan jeg kjenne tydelige smerter fra høyre baksiden av kneet, akkurat som om det kommer fra en bestemt sen/muskel/whatever (anatomi er ikke min sterkeste side).
Noen som kjenner igjen symptomene og har en anelse om hva det kan være? Og bør jeg gå til legen igjen og kreve en MR? Og en siste ting..bør jeg strekke ut foten og prøve å gå på den slik at den ikke stivner helt, eller er det beste å unngå enhver belastning?