Vil bare starte med å si at mantraen er en kjempeski.Har testkjørt årets Mantra i lengdene 177 og 184, i lengden 184 syntes jeg kanskje at den ble noe tungkjørtpå preppa underlag hvis jeg ikke ga full gass. Egenskapene til Mantraen er faktisk veldig lik Mythic Rider, Mythic er litt mer tilgivende og responsen er litt bedre (altså litt mere lettkjørt) her valgte jeg å gå for 184 med Mythic. Skulle jeg ha valgt Mantraen hadde jeg nok gått for 177. Det jeg vil fram til er at Mantraen er nok litt mer krevende og ikke minst litt dyrere. veil pris 7000, er du heldig får du tak i den til ca 5000.
Engelburger sier han ikke har lyst til å bruke så mye penger på ski som han får brukt bare et par ganger i året. Det er da jeg synes at det blir drøyt å anbefale ski som XXL Pro rider.Når det er sagt så er Head Monster IM 88 en vel så god ski som Mantraen, det er bare det at så snart det er snakk om en allroundski på dette forumet så er Mantraeirne slagkraftige og fremmer sin sak umiddelbart:)
Lykke til med skivalg:) OG! la meg tilføye at Mythicen er fartstabil og svingvillig som bare fyy og tillater deg i tillegg å cruise uten at den blir for tungkjørt