Lengder og størrelser er mye smak og behag. Men her er noen greie regler. Skal du ha brett kun til park skal der være under haka, et allround brett rundt haka og et brett for mer pudder fra nesa eller lengre. Vekt har også noe å si, veier du mer enn gjennomsnittet så velg litt lengre er du lett kan du kjøre på litt kortere.
Størrelse på bindingene burde prøves. Ta meg bootsa i butikken. Men som regel er medium under str 9 og large over.
Når det gjelder boots , så er det er fordel og få på så små som mulig uten at det blir ukomfortabelt. Legg penger i bootsa det vil lønne seg i lengden. Husk kortere boots du har mindre tå og hel drag får du. Selv bruker jeg 43 i vanlige sko , men trykker meg ned i 8,5 i snowboard boots. Trang de første par dagene men etter det sitter de som støpt.
Burton clash brettet tror jeg er et ok valg, men har ikke prøvd det selv.
Etter hva du skriver tror et brett på ca 156 - 158 ville være bra for deg og vil fungere over alt. Det beste er å prøve litt forskjellig, og se hva du liker. Noen skisentre har demo dager de første Helgene i sesongen. Vet Hemsedal pleier å ha rundt 1 desember .