Er så enig med deg Peets!

Det er ett av mine argumenter jeg bruker når folk vil ut å kjøre uten utstyr...Hvordan følelse vil du stå igjen med om jeg blir begravd og du ikke kan hjelpe meg selv om jeg har riktig utstyr? Eller motsatt...Jeg VET at jeg hadde ikke hatt det godt med meg selv om jeg tok med venner ut for å leke litt i den snøen vi er så glade og de skulle bli tatt og da ikke ha s/m så jeg kan finne de...

Det er ikke så viktig for meg hvor mange som har mistet livet til nå. Det som er viktig er at vi ungår flere ulykker for sånn tilstandene er nå så er det ikke lenge før det går galt...7 skred som jeg vet om i Hemsedal på 4 dager er egentlig 7 for mye og at det har gått bra denne gangen garanterer ikke at det går bra de neste 7! Nå er snøen lett og fin,men den dagen den er tyngre og andre faktorer spiller inn så er jeg redd nye mennesker havner i statistikken over døde i skred.

Terskelen for å bevege seg ut i bratt og skredutsatt terreng har også sunket betraktelig de senere årene ergo flere folk er ute og da blir det større fare!

Du finner jo flere som har tilbragt hele livet uten for løypene uten å løsne et skred,men det betyr ikke at disse ikke kjører bratt og eksponert. Hele min tanke rundt dette er å få folk til å skjønne hva de driver med og at de ikke bare setter sitt eget liv i fare,men også andres liv i fare!!!