Det er det dummeste jeg har hørt.. kutt ut 5 dager på ski da så får du deg en slik.Er livet ditt verdt så lite?? Men det som er MYE viktigere er at du lærer deg og bruke den. Ser så mye folk som har søkeren rundt halsen på afterskien, men jeg skal vedde på at minst 50% av de har ikke peiling på hvordan man skal finne hverandre. Jeg stoler aldri på folk som sier de har søker, har de ikke peiling på hvordan dette virker får de ikke bli med på turen. Var i Jackson Hole forrige sessong, der hadde de test bane hvor det var lagt ut masse søkere. Meget nyttig oppfrisknings trening som ikke kan gjentaes ofte nok.Skal du offpist så er det porter du må igjennom hvor du blir sjekket om du har riktig utstyr. Har du ikke det og alikevel tar turen så ryker kortet, og da driter de om du har årskort.Ellers så må jeg si meg enig i at det er litt slapp holdninger blandt oss som utløser dette. Når vi reiser til utlandet er vi fulle av respekt, mens på hjemmebane går det liksom greit.. Ellers så er det og lære seg snø profiler, og det får du meget bra opplæring på ved og ta kurs. Ta deg råd til dette... koster så lite i forhold til ei kiste..Eller en hel kompis gjeng i kister..