Må si jeg sitter her å lurer litt...Jobbet på lørdag så kjørte ikke ski,men hentet en fra Skipatruljen som hadde vært ved fossen og søkt igjennom skredet og da snakket vi litt om blandt annet reidarskaret...Han var jo helt klar som meg at det var ikke noe sted å kjøre nå. Men alikevel klarer skisenteret å åpne totten2 som nevnt lenger opp her! Hvor er tanke gangen? De mest erfarene vil kanskje ikke legge første spor der oppe,men så fort en har gått over toppen så følger hordene etter. Med skredet på sneipesletta er vi oppe i minst 7 skred i helgen...Og det er ikke noe Hemsedal skisenter bør være stolte av. Oki de har kanskje ikke muligheter til å stenge av omårder og sprenge skred som i alpene og Europa,men de bør de hvertfall ikke åpne en heis som gir tilgang til bratte og eksponerte sider. Det er jo ikke god reklame med 7 skred på en lang helg...at det har gått bra i disse tilfellene er jo bare flaks og i følge statistikken er det vel ikke mange ganger til før det ender tragisk her oppe.
Merket allerede Tirsdag at det kom til å bli farlig. Kjørte ned i bratta under lille matterhorn hvor jeg la litt mye trykk i en sving og da sklei hele dekket under meg unna og da hadde enda ikke de store vind og snømengdene kommet...