Kjøpte i våres et voile splitboard sett for å lage et splitboard. Dette var et billig sett jeg fant på nett , betalte 100dollar for det. Har nå montert det på et gammelt brett jeg hadde i kjelleren. Men det virker litt ranglete. Noe av det kan nok komme av at jeg ikke er noen håndtverker, men settet virker heller ikke bra. Det er nok sikkert noen år gammelt og får håpe voile har kommet opp med noe bedre.Foreløpig har jeg kun brukt truger, men det kan fort bli tungt og det er ikke populært å gå i skispor med :-) Så jeg vurderer å se bort i fra mitt hjemmelagde splitboard og kjøpe noe ferdig. Enten et splitboard, ny truger eller noe jeg kom over på nett i dag som heter MTN Approach. Dette er noen sammenleggbare ski med integrerte feller. Skiene er ca 150cm lange og veier tilsammen litt over 3 kg. De kan folles sammen i 3 deler til ca 50 cm og passer ned i sekken som følger med. Her er link til produsenten. www.mtnapproach.com Ser klart noen fordeler med mtn a. Produsenten hevder at mann sparer mye tid på å slippe å montere og demontere splitboardet og ta av og på fellene. Samt at mann bruker det vanlige brettet sitt. Men jeg ser jo noen bak deler også, og det er de samme som jeg har ved truger. Mann må bære ekstra. Opp må mann ha brettet på ryggen og ned må mann ha skiene i sekken . Selv om de kun veier ca 3 kg så har man jo med seg spade , probe, sender, staver, etc.... OgsåHar ikke funnet den på noen webshops enda men de skal straks komme på evo.com for ca stive 800dollar.Noen som har noen erfaringer på dette? Ser også at endel nettsider selger atomic sitt splitboard til en grei pris om dagen ca 600 dollar. Dette inklusive bindinger og feller. Noen som har prøvd disse ? Ser de har fått greie resultater å tester i europa, men har selv liten erfaring med atomic. Sett på video av splitt systemet og synes det ser bedre ut enn voile sitt. På videoen jeg har sett blir brettet montert på en veranda i alene i sol og varmegrader . Ikke sikker på at det går like lett på en fjelltopp i full blåst og 20 minus.....Noen som har prøvd disse?Hva bruker dere og hva anbefaler deres??Hva anbefaler dere og hva bruker dere?