Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Stance for vondt kne
#13347 14/07/2011 12:31 PM
Frøy Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har hørt at man kan stille inn stancen på brettet slik at det skal være mindre belastning på kne, er det noen som har greie på dette og vet hvilke grader som fungerer best? Jeg står regular og har netopp operert menisken i høyre kne, så hvis det finnes noen, vil jeg helst ta forhåndsregler. Har tidligere stått duckfoot med nokså likt 15/15.

Re: Stance for vondt kne
Frøy #13348 07/08/2011 2:05 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Å kjøre duckstance gir ekstra belastning på kneet. Du kan enten vinkle høyre benet litt rettere det vil hjelpe. Det kan også hjelpe å bruke litt mindre stance eller legge i noen vinklede plater i bindigene, vet i alle fall Ride lager noen slike. Evt. Kan de lages. http://www.evo.com/snowboard-binding-parts/ride-wedgie-25-foundation-footbed-upgrade-kit.aspx

Frøy #13349 16/08/2011 9:58 PM
Fersking
Fersking

Jeg hadde gått til en fysoterapeut for hvis du har fått deg en slitasjeskade. Og så hadde jeg meldt meg på en trening for snowboardere, sånn barmark. Hjelper veldig altså! Jeg har gjort alt det samma, viktig det. Viktig å trene kroppen eller så vil du bare knekke sammen en dag :P 

Frøy #13350 17/08/2011 10:39 PM
Frøy Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ok, tusen takk for gode tips! Ja, jeg har full opptrening nå hos fysioterapaut med fokus på stabilisering og muskelbygging. Utsiktene skal visst nok være gode for at det skal bli ok igjen, så håper med tiden at det blir helt bra! Er det noen andre med menisk/leddbånds-problemer som har erfaring og står aktivt på brett?