Sitat Jøgga T:Jeg ser jeg har omtrent det samme vekt høyde som deg å kjører 70/30 offpiste park. trodde ikke i utgangspunktet jeg kom til å kjøre baklengs men gjør nå etterhvert det å. Det er ganske gøy å en aveksling hvis du er i litt kjedelige bakker med dama eller noe. (IKKE ALLE DAMER BARE MIN) Så jeg syntes ikke du skal utelukke twintip helt da det ikke vil ha noe betydning for deg ved vanlig kjøring uansett.

</p>

Jeg tenkte vel i utgangspunktet at det var enklere å feste feller på ski uten tupp i feil ende....eller funker det bra med feller på twintip også?

<p>Sitat Jøgga T:Jeg kjører på atomic thugs med marker duke. Jeg har en salomon alpint støvel uten gå funksjon . Jeg går noen toppturer i året å ja det er litt tungt men det er sinnsykt fett ned.Har jo fått ett å annet gnagsår men ikke så ille at det ikke er værdt det.

</p>

Ja, kanskje Duke og mine gode gamle Nordica-støvler er en grei start. Hvis det viser seg at toppturene blir mange (og lange) kan jeg jo bare kjøpe nye AT-støvler senere, og beholde samme ski/bindinger...

<p>Sitat Jøgga T:Det jeg prøver å si er at duke funker veldig bra til noen toppturer, Heisbasert offpist, bakke og litt park.Så vil jeg si at store ski er tingen. Mine er 193 Tror jeg å 12 på midten. Litt seige å få på kant i bakken men med litt fart så funker det helt fint.Lykke til med handel.

<p></p>
Til dager med bare ren bakkekjøring har jeg jo mine gamle Völkl Unlimited, så skiene blir nok breie... :grin